Hey lieve mensen!

Hier kun je op de hoogte blijven van alles wat ik hier mee maak in Montana. Jullie belevingen,
verhalen en sappige roddels uit Nederland zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Je kunt mijn foto's ook bekijken via:
Foto's op Smugmug



donderdag 11 februari 2010

I love snow

Hier zit ik dan, achter mijn laptop met een heerlijk warm schijnende zon in mijn gezicht, in de beste dorm room die ik mezelf wensen kan en een uitzicht waar ik iedere dag opnieuw verliefd op word. Buiten vriest het nog steeds sterk en het landschap is bedolven onder een dik pak sneeuw.



Hyalite, een walhalla voor ijsklimmers, ligt hier om de hoek in het Gallatin National Forest. In de zomer is het een dicht begroeid bos met vele rivieren, watervallen en wilde dieren. Nu is het bedekt met een dikke laag sneeuw, zijn de watervallen totaal bevroren en liggen alle beren in een diepe winterslaap. In een Jeep werden we al slippend de totaal besneeuwde bergweg op gereden, iets wat wij Nederlanders absoluut niet zouden kunnen. Na een trail omhoog te zijn gelopen kwamen we uit bij een enorme bevroren waterval, een van de mooiste natuurwonders die ik ooit heb gezien!

Ook heb ik deze week Moonlight ontdekt. Een skigebied wat je met geen woorden kunt omschrijven, je moet er zijn geweest! De guys, onze vrienden van een verdieping lager, hebben ons er mee naar toe genomen in hun truck. Moonlight is nog groter, mooier en rustiger dan Bridger Bowl en de sneeuw leek er wel nog beter te zijn, echt perfect. Nog nooit heb ik zulke adembenemende uitzichten gezien en zo'n strak blauwe lucht! Een dag om nooit meer te vergeten.

1 opmerking:

  1. Hoi Eef.

    Leuk om jou verhalen ook te lezen. Wees blij dat die beren in een winterslaap zijn. Als ze wakker zijn kun je daar beter niet komen...of je moet heel erg hard kunnen rennen. Verder genieten jullie geloof ik enorm, studeren veel...ga zo door! Groetjes ouders Josette.

    BeantwoordenVerwijderen