Hey lieve mensen!

Hier kun je op de hoogte blijven van alles wat ik hier mee maak in Montana. Jullie belevingen,
verhalen en sappige roddels uit Nederland zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Je kunt mijn foto's ook bekijken via:
Foto's op Smugmug



woensdag 10 maart 2010

Midterms

Na 10 dagen in een hotel te hebben geslapen, alleen maar leuke dingen te hebben gedaan en iedere dag uiteten te zijn geweest, was het voor Bouke helaas alweer tijd om terug naar Nederland te gaan. Ik heb nu dus eindelijk weer wat tijd gevonden om te kunnen schrijven.

Het lijkt erop dat afgelopen week de lente hier is aangebroken. Het was maar liefst 12 graden boven nul, iedereen liep meteen op teenslippers en in korte broeken en rokjes en de sneeuw is langzaam aan het verdwijnen. Omdat eindelijk de wegen en stoepen weer zichtbaar waren en ik me bewust was van het feit dat we de huur auto weer snel in moesten leveren, zijn we opzoek gegaan naar een pawn shop (tweedehands winkel). Alles was er te krijgen, van opgezette beren tot geweren. Uiteindelijk ben ik toch voor een mountainbike gegaan (voor maar 38 dollar). Eindelijk sneller vervoer dan met de voet.

Afgelopen maandag heb ik mijn fiets voor het eerst getest met een ritje naar de lokale voedselbank. Hij fietst perfect en we waren sneller dan ooit. We hebben ons daar 100% ingezet voor vrijwilligerswerk. Ik had niet verwacht dat het daar zo druk zou zijn en dat zoveel normaal uitziende mensen van de community emergency voedsel nodig hebben. Het was erg leuk om deze mensen te mogen helpen. We hebben besloten om het vaker te doen en dus gaan we vrijdag weer.

Omdat Bouke heel graag nog een keer naar Yellowstone National Park wilde voor hij weg zou gaan zijn we vorig weekend in alle vroegte vertrokken naar de west ingang. Een gedeelte wat ik ook nog niet eerder had gezien en waar de wegen afsloten zijn, omdat ze vanwege de sneeuw onbegaanbaar zijn. Vanaf de west ingang zijn we met een
snowcat (busje met rupsbanden) naar Old Faithful gereden. Een gebied midden in Yellowstone met vele geisers, hot springs, modder potten en bacterie velden. De natuur is extreem en nergens anders op de wereld te bewonderen. Dankzij de gids heb ik die dag veel geleerd en is Yellowstone mijn favoriete nationale park!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten