Hey lieve mensen!

Hier kun je op de hoogte blijven van alles wat ik hier mee maak in Montana. Jullie belevingen,
verhalen en sappige roddels uit Nederland zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Je kunt mijn foto's ook bekijken via:
Foto's op Smugmug



maandag 19 april 2010

Rodeo

De trucks kwamen van alle kanten en het stadion vulde zich langzaam met echte cowboys en cowgirls. De country muziek werd opgezet en de Amerikaanse presentator vermaakte het publiek. De cowgirls op hun paarden, geheel in western style, opende de rodeo. Als eerste een race waarbij ze zo snel mogelijk op hun paard naar een geit midden in het stadion moesten rijden om zijn poten aan elkaar te knopen. Dit is voor de lokale bevolking puur vermaak en dus waren ze laaiend enthousiast. Voor de echte cowboys zijn geiten geen uitdaging meer en dus moesten die de poten van een kalf aan elkaar knopen. Zonder iets te zeggen merkte de cowboy naast mij gelijk aan mijn reactie (en kleding) dat ik niet uit Montana kwam. Ik wist niet wat ik zag! Daarna volgde er het vangen van een kalf met een lasso, paarden races, rodeo op paarden en uiteindelijk het hoogtepunt van de avond, het 'bull riding'. Een van de gevaarlijkste sporten van Amerika, het rijden van een stier. De stieren waren enorm en wild. Het was geweldig om te zien hoe lang sommige cowboys op zo'n op hol geslagen stier kunnen blijven zitten en hoe populair de sport hier is. Montana en de stoere cowboys blijven me verrassen.

1 opmerking:

  1. Hiiiiiiiihaaaaaaaaaaa cowgirl, haha! Lijkt wel of je rechtstreeks in Brokeback Mountain terecht bent gekomen! Haha! Arme kalfjes :(
    Jammer dat je over ruim 3 weken al weer terug moet :S Maar zei al tegen Joos, als je nog van plan bent om naar Greece te komen, ik zit hier nog 3 maanden en wij hebben heeeeeeel veel banken!!!
    xxxx El

    BeantwoordenVerwijderen