Hey lieve mensen!

Hier kun je op de hoogte blijven van alles wat ik hier mee maak in Montana. Jullie belevingen,
verhalen en sappige roddels uit Nederland zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Je kunt mijn foto's ook bekijken via:
Foto's op Smugmug



dinsdag 4 mei 2010

Paradise Valley

Koninginnedag in de sneeuw, het is mogelijk in Bozeman. Uiteraard gekleed in het oranje, heb ik het tot diep in de nacht gevierd met meerdere huisfeesten. Tanner, een local, heeft ons hierbij uitgenodigd om een dagje op de ranch van zijn familie door te brengen in Paradise Valley. Inmiddels ben ik erachter gekomen waarom het die naam draagt. De ranch ligt in een van de mooiste en dun bevolkste valleys van Montana, op de grens van Yellowstone National Park en aan de voet van de Yellowstone River. Bij aankomst bleken enorme stukken land en gehele bergen in het bezit te zijn van zijn familie. Op quads hebben we uren het land verkent, waarbij de vele koeien met kalfjes en paarden heerlijk in de wei stonden te genieten van het mooiste plekje op aarde. Zelfs jagende roofvogels en wilde herten zijn hier de normaalste gang van zaken.

Een farmer is natuurlijk niets zonder zijn geweren en omdat ik Montana niet mocht verlaten zonder te hebben geschoten, mocht ik ze uitproberen. Ik heb geschoten met twee enorme geweren waar ze normaal gesproken herten mee schieten. Een ervaring die ik nooit meer zal vergeten. Inmiddels begin ik langzaam respect op te brengen voor de farmers die hier jagen. Doordat er een overpopulatie is van herten, schieten, vervoeren en slachten ze hier zelf enkele herten per jaar. Hier kunnen ze vervolgens het gehele jaar van eten. Dit is het puurste, gezondste en verste vlees wat er bestaat. Dat is nog eens wat anders dan de hamburgers uit het vriesvak van Appie.

Uiteindelijk konden we ons heerlijk opwarmen bij een kampvuur aan de rand van de Yellowstone River met geroosterde marshmallows om onze honger te stillen. De dag was compleet na uitgebreid te hebben gebadderd in de Chico Hot Springs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten