Hey lieve mensen!

Hier kun je op de hoogte blijven van alles wat ik hier mee maak in Montana. Jullie belevingen,
verhalen en sappige roddels uit Nederland zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Je kunt mijn foto's ook bekijken via:
Foto's op Smugmug



woensdag 13 januari 2010

Orientation

Inmiddels is het alweer woensdag morgen en kan ik vanuit mijn nieuwe kamer zien hoe de zon langzaam de bergen roze kleurt. Ik zit nu in Roskie op de 11e verdieping naast de kamer van Josette en heb het gevoel alsof ik hier nooit meer weg wil.

De eerste paar dagen op de campus was er nog geen een Amerikaanse student te bekennen vanwege 'winter break'. Een voor een arriveerde de vele internationale studenten van over de hele wereld voor de international orientation afgelopen vrijdag. We werden liefdevol verwelkomt en werden geestelijk voorbereid op de culture shock en het leersysteem hier. Daarna heb ik Nederland ingeschreven voor de street food bazaar, ben ik lid geworden van de global culture club en outdoor recreation, heb ik me ingeschreven om vrienden te worden met een gezin in Bozeman en ga ik 2 uur in de maand vrijwilligers werk doen. Het is allemaal zo leuk dat ik niet wist wat ik moest kiezen dus heb ik alles maar gedaan. Na de orientatie en de bijbehorende 'pizza party' trekken we op met australiers, finnen, nederlanders en een canadees.

De volgende dag zijn we met z'n allen gaan skien/snowboarden in bridger bowl, het dichtsbijzijnde ski gebied. De Alpen zijn er niets bij! De sneeuw is hier perfect, geen rijen voor de liften en bijna niemand op de pistes. Het enige nadeel was dat we alleen maar burgers konden eten en geen apfelstrudel. De locals hier kunnen allemaal geweldig skien/boarden en vandaar dat er vier niveaus in de pistes zijn. Naast groen (makkelijk), blauw (gemiddeld) en zwart (gevorderd) hebben ze hier dubbel zwart (alleen voor experts). De dubbel zwarte pistes bevinden zich in het 'ridge terrain' en er wordt gewaarschuwd voor zeer steile pistes en ongemarkeerde kliffen. Daarnaast mag je er alleen vanaf met een lawine transceiver, een schep en een partner. Aan deze pistes hebben we ons nog niet gewaagd, maar wie weet zijn we over enkele maanden echte experts en kunnen we onze scheppen gaan kopen....

Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten