Hey lieve mensen!

Hier kun je op de hoogte blijven van alles wat ik hier mee maak in Montana. Jullie belevingen,
verhalen en sappige roddels uit Nederland zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Je kunt mijn foto's ook bekijken via:
Foto's op Smugmug



vrijdag 8 januari 2010

We arrived!

De laatste 32 dagen voor mijn vertrek zijn echt voorbij gevlogen en vandaar dat ik nu pas weer iets voor jullie schrijf...

Na in drie verschillende vliegtuigen te hebben gezeten, belachelijke vertragingen te hebben overleefd en niet erg confortabel te hebben geslapen op een bankje op het vliegveld van Denver, zijn we gister dan eindelijk aangekomen in Bozeman. Vooraf werden we afgeschrikt door de extreme kou (rond -25!) maar eenmaal aangekomen neem je dat voor lief.

Vanuit een klein vliegtuigje zagen we het onbewoonde witte landschap aan ons voorbij gaan. Vanuit het niets lag daar Bozeman omringd door hoge bergen met de mooiste ski gebieden en de beste sneeuw ter wereld. Vanaf het koude vliegveld werden we door een student opgehaald die blijkbaar al z'n hele leven in Bozeman woont omdat hij moeiteloos met 100 km per uur over een totaal besneeuwde weg reed. Hier in Bozeman strooien of schuiven ze de weg niet, dat is zinloos, maar strooien ze kleine steentje zodat je nog enige controle over je pick-up truck hebt.

Eenmaal op de campus aangekomen is het nog mooier als dat ik me voorgesteld had. De temperaturen zijn hier extreem, maar de lucht is droog, helder blauw en als de zon hier tevoorschijnkomt is het hier echt heerlijk en voelt het niet eens meer koud aan. Na die dag kennis te hebben gemaakt met de meest vriendelijke mensen van Amerika, heb ik heerlijk lang geslapen in mijn tijdelijke kamertje.


Zondag verhuis ik naar een andere kamer op de 11 verdieping, met een onbeschrijflijk uitzicht, en morgen ga ik skien dus jullie kunnen binnenkort adembenemende foto's van mij verwachten.






ps. door hieronder op 'reacties' te klikken kun je reageren, bedankt!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Eveline,

    Wat een sprookjesgebouw! Lijkt wel het kasteel van Harry Potter.Slaap je daar of is dat de universiteit? Je zult wel toe zijn aan een paar uurtjes lekker skien na zo'n lange reis. Krijg er zo zin in als ik je op de foto in de sneeuw zie.
    Geniet er lekker van. We kijken met verlangen uit naar je berichten en foto's. Ik ben ook benieuwd hoe je de lessen daar zult ervaren.

    Lieve groeten van Janneke&Johan, Fancy en Layka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Eveline,

    Uit je stukjes en je mailtjes kan ik opmaken dat je het nu al ontzettend naar je zin hebt in Montana. Ik hoef dus niet te zeggen dat je in de eerste plaats moet genieten van je tijd daar. We blijven je met belangstelling volgen. Veel liefs van ons allemaal.

    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaaaaaaah -25!!!!????? Ik ben hier al half aan het doodvriezen met -2! Haha! Balen dat die reis zo verrot ging zeg maar wel lekker dat je nu een beetje je weg hebt gevonden. Las bij Joos al dat je bij haar in het gebouw kwam wonen, is wel beter hoor, hoef je niet die extreme kou door om elkaar op te zoeken :P
    Kijk uit naar jullie volgende berichten!!!
    xxx El

    BeantwoordenVerwijderen